skip to main | skip to sidebar

ΣΠΑΝΙΑ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ.

9/3/09

Αναρτήθηκε από teoso στις 8:19 μ.μ. 3 σχόλια:
Νεότερες αναρτήσεις Παλαιότερες αναρτήσεις Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Αναρτήσεις (Atom)

ΣΠΑΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

ΣΠΑΝΙΑ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΣΗ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕTAI ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ BLOG Ή TON BLOGGER.



ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΣΑΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ?

Ποιά είναι η αποψή σας για το BLOG?

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.


Athens, Greece Current Weather

Αναγνώστες

counter

ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ.

  • ΣΠΑΝΙΑ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ - ΠΑΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΒΙΒΛΙΑ
  • http://www.124sold.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2009 (19)
    • ►  Φεβρουαρίου (2)
      • ►  Φεβ 27 (2)
    • ▼  Μαρτίου (16)
      • ►  Μαρ 07 (6)
      • ►  Μαρ 08 (8)
      • ▼  Μαρ 09 (1)
        • Χωρίς τίτλο
      • ►  Μαρ 20 (1)
    • ►  Απριλίου (1)
      • ►  Απρ 03 (1)
  • ►  2013 (1)
    • ►  Οκτωβρίου (1)
      • ►  Οκτ 26 (1)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
teoso
Προβολή πλήρους προφίλ

teoso

teoso
teoso

ΠΙΝΑΚΑΣ 1847-1900


ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ,ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΜΕ ΠΟΙΚΙΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ,ΑΠΟ ΤΟ 1847 ΕΩΣ ΤΟ 1900.


1847 ΑΠΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΩΦΕΛΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΡΠΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Ερμούπολη ,Κωνσταντινούπολη 1847-1849
Η ΕΥΤΕΡΠΗ
Αθήνα 1847-1855
ΣΠΙΝΘΗΡ
Ζάκυνθος 1847-1849

1849 Η ΣΕΛΗΝΗ
Αθήνα 1849
1850 Η ΠΑΝΔΩΡΑ
Αθήνα 1850-1872
Η ΙΩΝΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑ
Σμύρνη 1850-1852

1852 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Αθήνα 1852 παύση και ξανά το 1855
ΜΝΗΜΟΣΥΝΗ
Αθήνα 1852-1855

1853 Ο ΦΟΙΝΙΞ
Κέρκυρα 1853-1854
ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ
Ζακυνθος 1853-1854
Η ΤΕΡΨΙΧΟΡΗ
Κεφαλλονιά 1853

1855 ΟΦΘΑΛΜΟΣ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ
Σμύρνη 1855

1856 ΘΕΛΞΙΝΟΗ
Κωνσταντινούπολη 1856 - 1857

1857 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
Ζακυνθος 1857-1858
ΑΘΗΝΑΙΟΝ
Αθήνα 1857-1858

1858 ΕΡΑΝΙΣΤΗΣ
Κέρκυρα 1858
ΦΙΛΟΚΑΛΟΣ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ
Σμύρνη 1850-1860
Ο ΦΙΛΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
Ζάκυνθος 1858-1861

1859 ΝΕΑ ΑΠΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΩΦΕΛΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΡΠΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ.
Σμύρνη 1859-1861
1860 ΣΕΛΗΝΗ
Σμύρνη 1860
1861 ΕΡΑΤΩ
Αθήνα 1861
ΚΟΣΜΟΣ

Αθήνα 1861
Η ΚΑΣΤΑΛΙΑ
Κωνσταντινούπολη 1861-1862
1862 ΕΔΕΜ
Κωνσταντινούπολη
1862 ΚΙΒΩΤΟΣ
Κωνσταντινούπολη 1862 (έναν μήνα μόνο τον 9/1862)ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ
Κωνσταντινούπολη 1862-1870
1863 ΧΡΥΣΑΛΛΙΣ
Αθήνα 1863-1866
1864 ΑΠΟΘΗΚΗ ΠΟΙΚΙΛΩΝ ΩΦΕΛΙΜΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Βραιλα 1864
1865 ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Αθήνα 1865 παύση και μετά 1873 ,1876
1866 ΑΓΑΝΙΠΠΗ
Ζακυνθος 1866-1868
1868 ΠΑΡΙΣΙΝΗ ΗΧΩ
Αθήνα 1868
ΜΥΡΙΑ ΟΣΑ
Παρίσι 1868-1869
ΙΛΙΣΣΟΣ

Αθήνα 1868 - 1872
1869 ΕΘΝΙΚΗ ΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ
Παρίσι 1869 -1872 παύση 1875-1877Ο
ΜΕΝΤΩΡ
Σμύρνη 1869-1874
ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ
Αθήνα 1869-1870
1871 ΑΠΟΘΗΚΗ ΩΦΕΛΙΜΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Λονδίνο 1871 (για δύο μήνες μόνο)
ΠΑΡΘΕΝΩΝ
Αθήνα 1871-1873 παυση 1878-1879
1872 Ο ΜΕΛΗΣ
Σμύρνη 1872 - 1875
ΕΡΜΗΣ Ο ΛΟΓΙΟΣ ΚΑΙ ΚΕΡΔΩΟΣ
Βραιλα 1872
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ
Αθήνα 1872
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ
Σμύρνη 1872-1874
1873 ΜΟΥΣΕΙΟΝ
Αθήνα 1873-1875
1874 ΖΑΚΥΝΘΙΟΣ ΑΝΘΩΝ
Ζακυνθος 1874-1878
1875 ΚΟΡΙΝΝΑ
Ζακυνθος ,Αθήνα 1875-1878
ΟΙΚΙΑΚΗ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ
Κέρκυρα 1875
1876 ΧΕΛΙΔΩΝ
Αθήνα 1876 (6 μήνες)
ΑΘΗΝΑΙΣ
Αθήνα 1876-1882
ΕΣΤΙΑ/ΕΣΤΙΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ
Αθήνα 1876 - 1895
ΝΕΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΕΡΑΝΙΣΤΗΣ
Αθήνα 1876-1877
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Σμύρνη 1876
1877 ΠΑΛΛΑΣ
Πάτρα 1877
ΑΝΘΩΝ
Αθήνα 1877
ΠΙΤΤΑΚΟΣ
Μυτιλήνη 1877-1879
1878 Η ΧΑΡΑ
Κωνσταντινούπολη 1878
ΒΙΩΝ
Σμύρνη 1878-1879
ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Αλεξάνδρεια 1878-1879
ΕΒΔΟΜΑΣ
Ερμούπολη 1878
1879 ΣΕΡΑΠΕΙΟΝ
Αλεξάνδρεια 1879-1884
ΗΩΣ
Κωνσταντινούπολη 1879
ΠΑΝΔΕΚΤΗΣ
Μυτιλήνη 1879-1880
Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΕΡΜΟΥΠΟΛΕΩΣ
Ερμούπολη 1879

1880 Ο ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Κωνσταντινούπολη 1880-1882
ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΠΟΝΤΟΣ
Τραπεζούντα 1880-1882
Η ΡΟΔΟΔΑΚΤΥΛΟΣ ΗΩΣ
Αθήνα 1880-1881
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
Αθήνα 1880-1881
1881 ΣΑΠΦΩ
Μυτιλήνη 1881
ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ
Αθήνα 1881-1882
ΑΙΜΟΣ
Κωνσταντινούπολη 1881 (1 τευχος μόνο)
ΕΣΠΕΡΟΣ
Λειψία 1881-1889
1882 ΑΙΝΟΣ
Κεφαλλονιά 1882-1883
Ο ΚΟΣΜΟΣ
Κωνσταντινούπολη 1882-1884
1883 ΑΤΤΙΚΟΝ ΜΟΥΣΕΙΟΝ
Αθήνα 1883-1885 παύση 1890 -1892
Ο ΑΠΟΛΛΩΝ
Πειραιάς 1883-1892
ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ
Κωνσταντινούπολη 1883-1884
1884 ΚΥΨΕΛΗ
Ζάκυνθος 1884- 1887
ΕΒΔΟΜΑΣ
Αθήνα 1884
1892 ΑΤΤΙΚΟΣ ΟΡΙΖΩΝ
Αθήνα 1884-1885
ΑΣΤΗΡ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Τραπεζούντα 1884-1889
ΝΕΑ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ
Ζάκυνθος 1884
1885 ΚΛΕΙΩ
Λειψία 1885-1891
ΜΥΡΙΑ ΟΣΑ
Αθήνα 1885
1886 Ο ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟΣ ΑΣΤΗΡ
Αλεξάνδρεια 1886 - 1887
ΙΣΤΡΟΣ
Βουκουρέστι 1886 -1887
1887 ΕΡΜΗΣ Ο ΛΟΓΙΟΣ
Κωνσταντινούπολη 1887-1888
ΑΙ ΑΘΗΝΑΙ
Αθήνα 1887
ΑΚΑΔΗΜΙΑ
Αθήνα 1887 - 1889
ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
Αθήνα 1887 - 1889
1888 ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ
Αθήνα 1888 - 1889
1889 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Θεσσαλονίκη 1889 - 1890
ΠΡΟΟΔΟΣ
Βιέννη 1889
ΑΝΘΩΝ
Ζάκυνθος 1889 - 1890
Ο ΚΟΣΜΟΣ
Αθήνα 1889 1892
1890 Ο ΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΑΣΤΗΡ
Αθήνα 1890
Η ΦΥΣΙΣ
Αθήνα 1890 και συνεχίζει και μετα το 1900>>
ΚΥΡΗΞ
Κωνσταντινούπολη 1890 1893
1891 ΣΑΛΠΙΓΞ
Αθήνα 1891
ΗΩΣ
Ναύπλιο 1891
ΘΕΛΞΙΝΟΗ

Βραιλα 1891
ΟΛΥΜΠΙΑ
Πύργος 1891 - 1892
1892 ΑΙ ΜΟΥΣΑΙ
Ζάκυνθος,
Αθήνα 1892 - 1941
1893 Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Αθήνα 1893 - 1894
1894 ΙΛΙΣΣΟΣ
Αθήνα 1894 - 1896
ΑΣΤΡΑΠH
Αθήνα 1894 - 1897
ΤΟ ΣΤΑΔΙΟΝ
Πειραιάς 1894-1895
1895 ΕΙΚΟΣΤΟΣ ΑΙΩΝ
Αλεξάνδρεια 1895 - 1897
ΟΙ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ
Αθήνα 1895 - 1896
ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
Αθήνα 1895 - 1898
1896 ΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΑΣΤΗΡ
Αθήνα 1896 - 1897
ΚΟΣΜΟΣ
Αλεξάνδρεια 1896 - 1990 και μετά
1897 ΑΚΤΙΣ
Σμύρνη 1897 - 1899
ΙΡΙΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Αθήνα 1897 - 1900 και μετά.
ΗΩΣ

Ζάκυνθος 1897 - 1898
1898 ΑΤΤΙΚΗ ΙΡΙΣ
Αθήνα 1898 - 1900 και μετά.
ΕΘΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αθήνα 1898 - 1900 και μετά.
Η ΗΧΩΑθήνα 1898 - 1899
1899 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΣΤΗΡ
Αθήνα 1899- 1900



ΓΝΩΜΙΚΑ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ

Αν δίπλα στην βιβλιοθήκη σου έχεις και έναν ωραίο κήπο,
ας είσαι τότε βέβαιος πως δεν σου λείπει κάτι στην ζωή.
ΚΙΚΕΡΩΝ.
Μια καλή συλλογή βιβλίων είναι το αληθινό πανεπιστήμιο της εποχής μας .
ΚΑΡΛΑΥΛ.
Τα βιβλία είναι οι πιστότεροι φίλοι μας,ούτε μας κολακεύουν ,ούτε μας εξαπατούν καμιά φορά.
ΜΠΟΒΕ
Παλιά ξύλα καίγε,παλιό κρασί πίνε,παλιούς φίλους κράτα,παλιά βιβλία διάβαζε.
ΑΡΑΓΚΟΝ
Οι συγγραφείς όπως και τα νομίσματα,
όσο παλιώνουν ,τόσο η αξία τους αυξάνει.
Γ.ΠΩΠ
Μετά τον έρωτα ,το πάθος της συλλογής βιβλίων είναι το πλέον συναρπαστικό για έναν καλλιεργημένο άνθρωπο.
ΡΟΖΕΝΜΠΑΧ
Η οβίδα και η γραφίδα φτιάχνονται από το ίδιο μέταλλο.
Μ.ΝΑΠΟΛΕΩΝ

Δεν πρέπει να μιλάς για πλήξη και ανία,
όταν στην βιβλιοθήκη υπάρχει ενα αδιάβαστο βιβλίο.
ΑΝΩΝΥΜΟ


Το να έχει κανείς μια βιβλιοθήκη
είναι κάτι πολύ διαφορετικό από
το να κάνει καλή χρήση της βιβλιοθήκης.
ΑΝΩΝΥΜΟ

Η βιβλιοθήκη είναι η φαρμακαποθήκη της ψυχής.

ΑΝΩΝΥΜΟ

Φάρμακα της διάνοιας είναι τα καλά βιβλία.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ

Και το μεγαλύτερο βιβλίο είναι ανίκανο να σε ωφελήσει όταν με επιπολαιότητα το μελετάς.
ΣΕΝΕΚΑΣ

Τα βιβλία αποτελούν τροφή της νεότητας, χαρά των γηρατιών, κόσμημα της ευδαιμονίας, καταφύγιο και παρηγοριά στην ατυχία, τέρψη στο σπίτι, σύντροφο

κατά τη νύχτα, το ταξίδι και την εξοχή.
ΚΙΚΕΡΩΝ

Τα βιβλία είναι ταριχευμένα πνεύματα.
ΜΠΟΒΕ

Τα μυθιστορήματα είναι καλά για τους θυρωρούς και για τις καμαριέρες. Οι άνδρες πρέπει να διαβάζουν ιστορικά βιβλία.
ΜΕΓΑΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝ

Ο ωφελιμότερος τρόπος δια να μεταχειρίζονται ορισμένοι συγγραφείς το μελάνι των, θα ήτο να εμαύριζον δι΄αυτού τα υποδήματά των.
ΡΟΪΔΗΣ

Μη δανείζετε ποτέ βιβλία σας σε φίλους. Κανένας δεν τα επιστρέφει. Τα μοναδικά βιβλία που έχουν μείνει στη βιβλιοθήκη μου είναι όσα μου εδάνεισαν κατά καιρούς οι φίλοι μου.
ΑΝΑΤΟΛ ΦΡΑΝΣ

Στην Αμερική οι εκατομμυριούχοι είναι κάτοχοι ωραίων βιβλιοθηκών. Αλλά ένα έθνος δεν είναι αληθινά πολιτισμένο, παρά μόνο όταν οι φτωχοί του έχουν και αυτοί βιβλία.
ΜΠΟΥΛΛΙΤ

Αν τα στέμματα όλων των ευρωπαϊκών χωρών βρίσκονταν μπροστά στα πόδια μου δεν θα τα αντάλλαζα ποτέ με τα βιβλία μου και την αμέριστη αγάπη μου γι΄αυτά.
ΦΕΝΕΛΟΝ

Τα βιβλία είναι αποταμιευμένοι θησαυροί, από τους οποίους ο καθένας είναι δυνατόν ελεύθερα πολλά να πάρει.
ΓΟΥΟΝΤΣΓΟΥΟΡΘ

Ενώ οι ναοί καταρρέουν και ερειπώνονται με το πέρασμα του χρόνου, ενώ τα αγάλματα συντρίβονται και οι πίνακες ζωγραφικής ξεθωριάζουν, τα βιβλία, σαν ταμεία της γνώσης, πάντοτε επιζούν.
ΣΜΑΪΛΣ

΄Εκλεγε το συγγραφέα, καθώς εκλέγεις και το φίλο σου.
ΝΤΑΪΛΛΟΝ

Τα βιβλία δίνουν φωνή στους νεκρούς, που με το θάνατό τους έχουν πριν από πολύ καιρό σιγήσει.
ΛΟΝΓΚΦΕΛΛΟΟΥ

Δάσκαλος άνευ βιβλίων είναι ράπτης, άνευ βελόνων, ψαλιδιών και κλωστής.
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ

Τα βιβλία είναι οι κυψέλες της γνώσης.
ΖΩΡΖ ΟΝΕ

Powered By Blogger

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ TOY 1892.

α)ΤΙΤΛΟΣ
β)ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ
γ)ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

ΛΟΓΟΣ 1868 1200 Φύλλα
ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ 1873 1500 Φύλλα
ΓΑΛΗΝΟΣ 1879 1000 Φύλλα
ΕΡΜΗΣ 1882 800 Φύλλα
ΡΩΜΗΟΣ 1883 6000 Φύλλα
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ 1887
5000 Φύλλα
ΘΕΜΙΣ 1890 1500 Φύλλα
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1892 3000 Φύλλα

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΝΕΑΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ 1835-1900

ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΠΟΘΗΚΗ
΄Εκδοση στην Αθήνα από τον Δ.Πανταζή το 1836.
Εκδόθηκαν δύο τεύχη.


ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αθήνα 1852-1855
Συντάκτης Δ. Πανταζής.
Εκδόθηκαν 104 τεύχη.

ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ
Αθήνα 1853.
΄Αγνωστα λοιπά στοιχεία.

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
Ζάκυνθος 1857-1861.
Εκδόθηκαν 53 τεύχη.
Τυπογραφείο Ροσσολίμου.

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
Αθήνα 1861.
Εκδότης Μαυρουδής.

ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΣ ΜΗΤΗΡ
Αθήνα 1862

Ο ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΣ ΝΕΟΣ
Ζάκυνθος 1864-1865.
Τυπογραφείο Παρνασσός του Σέργιου Ραφτάνη.
Εκδόθηκαν 6 τεύχη.



ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
Αθήνα 1868-1893.
΄Ηταν μηνιαίο νεανικό περιοδικό.
Εκδότης ήταν ο Καλαποθάκης.
Είχε σχήμα 17Χ25 εκατοστά
και 8 σελίδες.
Το περιοδικό πραγματοποίησε 312 τεύχη.
Το περιοδικό επαναλαμβάνει την έκδοσή του από 1 Ιανουαρίου 1894 με τον τίτλο ΑΣΤΕΡΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ σαν εμφάνιση ήταν κόσμημα από ξυλογραφίες εποχής,
αλλά τα κείμενά της ήταν πιστά αντίγραφα και μεταφράσεις από ξένα έντυπα χωρίς ελληνικό ενδιαφέρον.



ΦΟΙΤΗΤΗΣ
Αθήνα 1869.
Εκδότης Παναγιωτόπουλος.
Εκδόθηκαν τουλάχιστον 15 φύλλα.

Ο ΜΕΝΤΩΡ
΄Εκδοση στη Σμύρνη, 1869-1874.
Εκδόθηκαν 12 τεύχη.

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Πάτρα 1872

ΗΒΗ
Αθήνα 1874.
Εκδόθηκαν 7 τεύχη.
Τυπογραφείο αδελφών Περρή.

ΠΛΕΙΑΣ
Πάτρα 1875.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑ
Πάτρα 1875

ΑΘΗΝΑΪΣ
Αθήνα 1876-1882

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Πάτρα 1877.
Εκδότης φιλολογικός σύλλογος Κάδμος.

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
Κωνσταντινούπολη 1877.

ΧΑΡΑ
Κωνσταντινούπολη 1878.

ΔΙΑΠΛΑΣΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
Αθήνα 1879-1955.
Η μυθική ΔΙΑΠΛΑΣΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
ιδρύθηκε το 1879 από τον Υδραίο Νικόλαο Παπαδόπουλο.
΄Ομως ήταν ο Γρηγόριος Ξενόπουλος αυτός που ταυτίστηκε μαζί της ως το θάνατό του το 1951 και διέπλασε πολλές γενιές παιδιών.
Μέσα στις σελίδες της ΔΙΑΠΛΑΣΗΣ κατά το διάστημα της μακρόχρονης ζωής της, πέρασαν πλήθος δόκιμοι πεζογράφοι και ποιητές.
Ανάμεσά τους και ο Γεώργιος Βυζηινός (1849-1896),
μια γνήσια ποιητική φωνή που μίλησε στα παιδιά της εποχής εκείνης τη γλώσσα του σπιτιού τους, τη δημοτική.
Τα ποιήματά του αγγίζουν τις παιδικές ψυχές και εντυπωσιάζουν τη νεολαία.

ΚΗΦΙΣΣΙΑ
Αθήνα 1879.
Εκδότης Φιλαδελφεύς.
Κυκλοφόρησαν 24 τεύχη.

Ο ΑΓΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Ερμούπολη 1883.
΄Ηταν εβδομαδιαίο περιοδικό με μικρό σχήμα.
Εκδότης Χαλαβατζής.

ΜΑΘΗΤΗΣ
Αθήνα 1885.

ΑΤΡΟΜΗΤΟΙ
Μικρό σατυρικό έντυπο.
Αθήνα 1885.
Εκδότης μαθητές του Βαρβακείου Γυμνασίου.
Τυπογραφείο Λακωνίας.
Εκδόθηκαν 2 τεύχη.

ΠΑΙΔΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΝ
Αθήνα 1889-1891.
Εκδόθηκαν 36 τεύχη.
Εκδότης Κοτσελόπουλος.

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Αθήνα 1889-1890.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΑΛΠΙΓΞ
Αθήνα 1889-1890.

ΜΟΥΣΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
Αθήνα 1889-1890

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΑΝΘΩΝ
Αθήνα 1889-1890

ΛΕΥΚΩΜΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
Αθήνα 1890.
Εκ της βασιλικής τυπογραφίας Ίγγλεση.

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αθήνα 1891.
Εκδιδόταν 2 φορές το μήνα εικονογραφημένο.
Υπήρξαν 8 τεύχη.
Τυπογραφείο Κωνσταντινίδη.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΝ
Αθήνα 1892. Εκδόθηκαν 12 τεύχη.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΣ
Αθήνα 1896.
Εκδότης Θεόδωρος Καβαλιέρος (11χρονών).
Ζώζονται 2 τεύχη,

ΠΑΙΔΙΚΟΝ ΦΥΛΛΟΝ
Αθήνα 1896-1897.
Εκδότης Κοτσελόπουλος.

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Κωνσταντινούπολη 1898-1903.
΄Ηταν εικονογραφημένο περιοδικό.
Εκδότης Δεπάστας. Εκδόθηκαν 72 τεύχη.

ΑΚΑΝΘΙΣ
Αθήνα 1899. Εκδόθηκαν 7 τεύχη.

Η ΧΑΡΑ
΄Αργος 1899.
Εκδόθηκαν 10 τεύχη.

ΦΙΛΙΑ
Καστελόριζο 1901-1907.


ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΒΙΒΛΙΩΝ (θα την συμπληρώνω συνέχεια).

EX LIBRIS
Αποτελεί το χαρακτηριστικό σήμα μιας βιβλιοθήκης,το "βιβλιόσημο".
Δηλαδή πρόκειται για μια ετικέτα ,η οποία επικολλάται συνήθως στο μέσα μέρος του εξωφύλλου ενός βιβλίου και χρησιμεύει στον κατοχό του ως σήμα μιας ιδιοκτησίας.
Συνηθισμένο μέγεθος 6 εώς 10 εκατοστά.

Τα πρώτα Ex libris εμφανίζονται στην Γερμανία.
Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται μια νέα τάξη συλλεκτών γι'αυτά τα μικρά αριστουργήματα με αποτέλεσμα την δημιουργία της
"FISAE"
(Παγκόσμια οργάνωση διάδοσης ΕΧ LIBRIS).

ΚΟΥΒΕΡΤΟΥΡΑ
Το ελαφρό χαρτί που συχνά περιβάλλει το εξώφυλλο λέγεται περικάλυμμα ή "κουβερτούρα".

VERSO
Η αριστερή σελίδα (αριθμημένη με ζυγούς αριθμούς) ονομάζεται verso .

RECTO
Η δεξιά (αριθμημένη με μονούς αριθμούς) recto.

ΨΕΥΔΟΤΙΤΛΟΣ
Ψευδότιτλος είναι ο τίτλος του βιβλίου τυπωμένος μόνος σε μια σελίδα και ακολουθεί η σελίδα τίτλου, όπου γράφονται με μεγάλα στοιχεία ο συγγραφέας, ο τίτλος, ο υπότιτλος, ο εκδοτικός οίκος και η τοποχρονολογία της έκδοσης σε ένα βιβλίο.

ΡΑΦΤΗ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ.
Περιλαμβάνει ράψιμο των φύλλων πάνω σε ένα ξύλινο εργαλείο που λέγεται τεζάκι.
Έχει το σχήμα ενός Π και κρέμονται από την κορυφή του νήματα (ανάλογα με τον τύπο μπορεί να είναι 4, 6 ή και παραπάνω). Στη ράχη των τυπογραφικών, γίνονται οι αντίστοιχες εγκοπές με τον αριθμό των νημάτων και στερεώνεται πάνω τους το σώμα του βιβλίου.

Ακολουθεί το ράψιμο, έτσι ώστε τα νήματα να παραμείνουν καλά «σφηνωμένα» ανάμεσα στις ραφές. Έπειτα, κόβουμε τα νήματα και τα αφήνουμε να κρέμονται αριστερά και δεξιά του σώματος του βιβλίου. Τα νήματα αυτά θα ενσωματωθούν στο εξώφυλλο και στο οπισθόφυλλο του βιβλίου και θα είναι αυτά που κρατούν ουσιαστικά το σώμα του βιβλίου και το εξώφυλλό του μαζί.

ΚΟΛΛΗΤΗ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ ΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ.
Παίρνουμε τα τυπογραφικά (δηλαδή τα διπλωμένα τυπωμένα φύλλα του βιβλίου) και τα πιέζουμε σε πρέσα από τη μεριά της ράχης.
Έπειτα, με ένα μικρό πριονωτό εργαλείο πριονίζουμε τη ράχη των τυπογραφικών έτσι ώστε να γίνει ανάγλυφη και περνάμε από πάνω την ειδική κόλλα βιβλιοδεσίας.
Με αυτόν τον τρόπο τα φύλλα κολλούν πολύ καλά μεταξύ τους. Μόλις στεγνώσει μπορούμε να κολλήσουμε το εξώφυλλο.

ΤΕΖΑΚΙ
Μια από τις βασικές εργασίες της βιβλιοδεσίας είναι το ράψιμο των τυπογραφικών φύλλων, αυτό γίνεται με μηχανικό τρόπο ή με χειροποίητο.
Το ξύλινο εργαλείο που χρησιμοποιείται για την ραφή και έχει σχήμα Π λέγεται ΤΕΖΑΚΙ (δες και πιο πάνω στην ΡΑΦΤΗ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ).

ΚΟΚΚΑΛΟ
Βασικότατο εργαλείο του βιβλιοδέτη είναι το κόκκαλο με αυτό ισιώνει τα χαρτιά κλπ, πολλοί βιβλιοδέτες σε περίπτωση που δεν έχουν το εργαλείο αυτό πρόχειρο μπροστά τους χρησιμοποιούν τσατσάρα με το πίσω μέρος της για την ίδια εργασία.

ΚΕΦΑΛΑΡΙΑ
Στις παλιές εκδόσεις πάνω και κάτω από την ράχη του βιβλίου τοποθετείται το κεφαλάρι.
Στην Βυζαντινή βιβλιοδεσία το κεφαλάρι το κεντούσαν επί του βιβλίου με ειδική ραφή και είναι απείρως ομορφότερη από το έτοιμο κεφαλάρι που πουλιέται στο εμπόριο και απλά κολιέται.
Η τοποθέτηση του κεφαλαριού είναι διακοσμητική χωρίς αξία συγκράτησεως και κάποιας προσθήκης την στερεώτητα της βιβλιοδεσίας.
Σήμερα οι βιομηχανικές βιβλιοδεσίες την έχουν καταργήση την τοποθέτηση κεφαλαριού.


ΞΥΛΟΓΡΑΦΙΑ
Την τεχνική αυτή θα την παρομοιάσουμε με την σφραγίδα.
Είναι δηλαδή μια ξύλινη πλάκα, τελείως επίπεδη, που οι διαστάσεις της καθορίζονται από το σχέδιο που θα χαράξουμε. Από την επιφάνειά της θα αφαιρέσουμε ό,τι στο αντίτυπό μας πρέπει να βγει άσπρο.
Δηλαδή αφήνουμε στην επιφάνεια ανέπαφο το σχέδιό μας.
Στη συνέχεια μελανώνουμε την επιφάνεια με τη βοήθεια ενός καουτσούκ κυλινδρικού, πιέζουμε πάνω ένα χαρτί και το αντίτυπό μας είναι έτοιμο, ακριβώς όπως μία σφραγίδα.
Διακρίνεται σε ξυλογραφία όρθιου ξύλου, όπου είναι μία πλάκα που παίρνουμε κόβοντας κάθετα τον κορμό του δέντρου (το σόκορο που λένε οι μαραγκοί) και πλάγιου ξύλου, αυτού που κόβεται κατά μήκος του κορμού, η σανίδα δηλαδή.
Σε αυτή του όρθιου ξύλου γίνεται καλύτερα η ψιλοδουλειά.


ΧΑΛΚΟΓΡΑΦΙΑ
Η χαλκογραφία έχει περισσότερα είδη.
Το Καλέμι είναι ένα εργαλείο από σκληρό ατσάλι που σπρώχνοντας την κόψη του πάνω στην καλά γυαλισμένη επιφάνεια του χαλκού, χαράζουμε γραμμές με τις οποίες αποδίδουμε το σχέδιό μας.

Ο χαραγμένος χαλκός μελανώνεται, δηλαδή γεμίζονται οι γραμμές με ειδικό μελάνι, σκουπίζεται μετά η επιφάνειά του καλά, έτσι ώστε να μείνει το μελάνι μόνο μέσα στις χαρακιές και πιέζεται πάνω με τη βοήθεια πιεστηρίου ένα φύλλο μουλιασμένο χαρτί, το οποίο ρουφά μέσα από τις γραμμές το μελάνι.

Γίνεται δηλαδή στη χαλκογραφία το αντίθετο της ξυλογραφίας, χαράζουμε ό,τι είναι σχέδιο, ενώ στην ξυλογραφία χαράζουμε ό,τι δεν είναι σχέδιο.
Η χαλκογραφία διακρίνεται σε βελονογραφία (με τη βοήθεια μιας βελόνας γρατσουνάμε το χαλκό),
σε οξυγραφία (εδώ μεταχειριζόμαστε οξέα, ακουαφόρτε, που έχουν την ιδιότητα να τρώνε το χαλκό σε σημεία που δεν τον έχουμε προστατέψει από κάποιο βερνίκι, οπότε σχηματίζεται το σχέδιο),
σε λιπογραφία (εδώ ο χαλκός σκεπάζεται με ένα λιπαρό βερνίκι μαλακό, βάζουμε ένα χαρτί πάνω και με ένα μολύβι σκληρό γράφουμε το σχέδιό μας και στη συνέχεια πάλι ο χαλκός πάει σε οξύ).


ΛΙΘΟΓΡΑΦΙΑ
Η αρχή βασίζεται στο γεγονός ότι το λίπος δεν ανακατεύεται με το νερό.
Έχουμε μία επίπεδη επιφάνεια, πέτρα ειδική, καθαρή από λιπαρές ουσίες, πάνω στην οποία γράφουμε με λιπαρά κραγιόνια ή λιπαρό μελάνι.
Οξυδώνουμε περνώντας όλη την επιφάνεια της πέτρας με μια διάλυση κόλλας (αραβική γόμα), στην οποία έχουμε βάλει λίγες σταγόνες οξύ.
Ακολουθεί μία κατεργασία για να αφαιρέσουμε ό,τι γράψαμε και κρατώντας την επιφάνεια της πλάκας υγρή, περνάμε με κύλινδρο το μελάνι μας, που πιάνει μόνο όπου δεν υπάρχει υγρασία.
Ακολουθεί χαρτί, πιεστήριο και το αντίτυπο είναι έτοιμο.


ΜΕΤΑΞΟΤΥΠΙΑ
Αν ένα τελαρωμένο ειδικό μετάξι το ακουμπήσουμε πάνω σε ένα φύλλο χαρτί και πιέσουμε πάνω του ένα πηχτό μελάνι, φυσικό είναι, να βγει από τις τρύπες του μεταξιού στο χαρτί.
Λογικό είναι να μην αφήσουμε παντού τις τρύπες του μεταξιού ανοικτές, σκεπάζοντάς τες με ένα χαρτί ή με μία κόλλα, σχηματίζοντας δηλαδή τα άσπρα του σχεδίου μας.
Τότε περνώντας το μελάνι μόνο από τις τρύπες που αφήσαμε ανοικτές, έχουμε τυπωμένο το σχέδιό μας.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΕΧΩ ΕΙΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ BLOG.

ΚΑΡΑΜΑΝΛΙΔΙΚΑ
Είναι εκδόσεις στην Οθωμανική γλώσσα αλλά με γραμματικούς χαρακτήρες Ελληνικόυς.

ΓΚΡΑΒΟΥΡΑ (gravure).
Είναι τα χαρακτικά έργα από τον 13ο περίπου αιώνα μέχρι και σήμερα που έχουν χαραχθεί σε ξύλο,χαλκό ή άλλο μέταλλο.
Τα χαρακτικά αυτά είχαν ανέκαθεν τους θαυμαστές τους και φυσικά τους συλλέκτες τους.

Είναι μαύρο χρώμα και σπάνια καφεκόκκινο.
Οι έγχρωμες γκραβούρες είναι αυθεντικά τυπωμένες μαύρες και για αισθητικούς λόγους "επιχρωματισμένες" από κάποιο ζωγράφο μεταγενέστερα,μετά το τύπωμα και πάντα με το χέρι.

ΑΡΧΕΤΥΠΑ ΒΙΒΛΙΑ
Είναι τα βιβλία που εκδόθηκαν από το
1452 εώς το 1500.
Στην Ελλάδα βρίσκουμε περίπου 350 αντίτυπα αρχετύπων βιβλίων.
Από αυτά τα 150 τα κατέχει η Εθνική Βιβλιοθήκη.

ΠΑΛΑΙΟΤΥΠΑ ΒΙΒΛΙΑ
Είναι όσα βιβλία τυπώθηκαν από το 1500 εώς το 1600.


Ράχη (spine) : το μέρος του βιβλίου που φαίνεται όταν αυτό είναι τοποθετημένο στη βιβλιοθήκη.


Καλύμματα (covers) : τα δύο επίπεδα τμήματα της βιβλιοδεσίας που περιβάλλουν το σώμα του βιβλίου.

Ακμές (edges) : οι τρεις μακρόστενες πλευρές του βιβλίου που σχηματίζονται από τις ακμές των φύλλων του.
Διακρίνουμε τις ακμές σε διάφορους τύπους, όπως αξάκριστες, χρωματισμένες
(συνήθως κόκκινες ή κίτρινες), διάστικτες (με μικρές σταγόνες χρώματος, ο τρόπος αυτός διακόσμησης ήταν γνωστός από το 16ο αιώνα), μαρμαρογραφημένες, γκοφραρισμένες (για το γκοφράρισμα χρησιμοποιούνταν εργαλεία με ακίδες, τα οποία είχαν θερμανθεί κατάλληλα), χρυσωμένες (η χρύσωση των ακμών ξεκίνησε από την Ιταλία γύρω στο 1500).


Ακρόφυλλα (endpapers): τα δύο δίφυλλα που τοποθετούνται από τον βιβλιοδέτη στην αρχή και το τέλος του βιβλίου.

Λευκά του βιβλιοδέτη (binder's blanks): λευκά φύλλα που τοποθετούνται στην αρχή και το τέλος του βιβλίου, είτε για λόγους προστασίας είτε για να δώσουν στον τόμο όγκο.

ΚΥΡΙΑ ΕΙΔΗ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ

Πανί: το είδος βιβλιοδεσίας στο οποίο τα καλύμματα και η ράχη είναι επενδυμένα με πανί. Η μέθοδος αυτή ξεκίνησε το 1820 και στη συνέχεια εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο.

Δέρμα: ο πιο διαδεδομένος τύπος βιβλιοδεσίας ως τον 18ο αιώνα και ο πιο κατάλληλος μέχρι σήμερα για βιβλιοδεσίες με καλλιτεχνικές αξιώσεις.

Η ράχη και τα καλύμματα είναι επενδυμένη με δέρμα. Σημαντικά στοιχεία για τους τύπους του δέρματος είναι
α) το μαροκινό, αυτό συνήθως είναι δέρμα από κατσίκι που έχει υποβληθεί σε ειδική κατεργασία για ανθεκτικότητα, ευλυγισία και όμορφη υφή.
Με μαροκινό έγιναν και γίνονται μερικές από τις ωραιότερες βιβλιοδεσίες.

β)Μοσχάρι, δέρμα αρκετά καλής ποιότητας, αν και πιο μαλακό και ευαίσθητο από το δέρμα του κατσικιού, είναι λείο, χωρίς εμφανή κόκκο, χρησιμοποιήθηκε περισσότερο από κάθε άλλο τύπο δέρματος.

γ) Πρόβατο, το δέρμα του προβάτου παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις ως προς την ποιότητα. Είναι μαλακό και πορώδες με μικρή αντοχή στη φθορά.

δ) Χοιρόδερμα, πρόκειται για δέρμα τραχύ και σκληρό που δουλεύεται δύσκολα και όπου στην επιφάνειά του διακρίνονται οι πόροι από τις τρίχες του ζώου. Κυρίως χρησιμοποιήθηκε στη Γερμανία από το 1550 έως το 1650.

ε) Περγαμηνή, προέρχεται από πρόβατο, κατσίκι ή άλλο μικρό ζώο.
Η κατεργασία του διαφέρει ριζικά από εκείνη των υπόλοιπων δερμάτων. Βασίζεται στο τέντωμα σε ειδικά ξύλινα πλαίσια και όχι σε κάποιας μορφής δέψη.


ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ
α) Εμπίεστη διακόσμηση,
το αποτύπωμα λαμβάνεται με απλή πίεση του εργαλείου, χωρίς προσθήκη χρυσού ή χρώματος, το εργαλείο προηγουμένως θερμαίνεται ενώ το δέρμα υγραίνεται.

β) Χρυσή διακόσμηση, μεταξύ του εργαλείου και του δέρματος τοποθετείται κατά την εκτύπωση φύλλο χρυσού.

γ) Χρωματιστή διακόσμηση, κάποια τμήματα της βιβλιοδεσίας έχουν χρωματιστεί.

δ) Μωσαϊκή διακόσμηση, όπου στην επιφάνεια του δέρματος δημιουργείται μια σύνθεση με τεμάχια δέρματος διαφορετικού χρώματος που μπορούν και επικολλούνται.

ΑΠΟΔΕΤΟ (disbound): το βιβλίο που έχει αποσπασθεί από μια βιβλιοδεσία στην οποία ήταν δεμένο συνήθως μαζί με άλλα βιβλία.

ΞΑΝΑΦΤΙΑΓΜΕΝΗ ΡΑΧΗ (rebacked): όταν το υλικό επένδυσης της ράχης έχει φθορά, μπαίνει καινούρια ράχη κολλητά στην επιφάνειά της.


1898 ΑΘΗΝΑ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΟΛΓΑΣ ΚΑΙ ΑΚΡΟΠΟΛΗ.

1898 ΑΘΗΝΑ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΟΛΓΑΣ ΚΑΙ ΑΚΡΟΠΟΛΗ.

ΠΑΤΡΑ 1900

ΠΑΤΡΑ 1900

ΑΘΗΝΑ 1899

ΑΘΗΝΑ 1899

e

eortologio www.com2.gr
 

COUNTER